Translate

zondag 23 juli 2017

Terugblik boekpresentatie

By Stefan Schotsborg
Alweer een week is het geleden dat ik mijn boekpresentatie hield. Deze foto links is voor mij haast symbolisch; dichter, nog dichter bij de microfoon moest ik spreken.
'In your face'.
Even probeerde ik me nog te verstoppen... achter de tafel waar de laptop op stond, maar nee, ik moest in het licht gaan staan! Met heel mijn hebben en houden! En ik deed het.

Een zaal vol vrienden, familie, kennissen. Speciaal voor mij gekomen, van heinde en ver. 'Ik ben jaloers. Misschien moet ik ook een boek schrijven om zoveel mensen bij elkaar te krijgen die speciaal voor mij komen,' zei een vriendin.
En ik besef hoe speciaal het was, deze dag.

Na de eerste plankenkoorts voelde ik me steeds comfortabeler. Als vanzelf nam ik al snel mijn plaats op het podium in. Het verhaal over het ontstaan en de groei van (meneer) Humble is mijn verhaal. Wie kan het dus beter vertellen dan ik. Dat hield ik mijzelf voor voordat ik opging.

Corrie Gramser van Zinexprez was de ceremoniemeester deze middag. Ze overhandigde me het eerste boek en ze nam de verkoop voor haar rekening, zodat ik me na mijn verhaal alleen nog op het signeren hoefde te concentreren.


Alsof ik nooit anders doe tonen deze foto's mij als verteller deze middag. Een rol waar ik uiteindelijk van bleek te genieten. Misschien omdat het mijn eigen verhaal was dat ik vertelde...


Van tevoren maakte ik me druk dat ik al de verschillende bezoekers niet genoeg aandacht kon geven. Onverwacht echter gaf het signeren mij de kans om met het merendeel van de mensen even een apart moment van aandacht te hebben.

Al met al was het een hele bijzondere middag in de - nog net niet verbouwde. Meentwerf in de Hilversumse Meent. Met dank ook aan Lot Vermeer, Bruno en Daniëlla, voor hun hulp onder andere met de drankjes. En natuurlijk dank aan Stefan Schotsborg van SHOTS OF. BORG voor de foto's.





Geen opmerkingen: