Translate

zondag 17 september 2017

Feestje in de oude rechtbank

Ik loop op straat en vraag een postbezorgster (wie weet immers beter de weg!) naar de oude rechtbank. Ze kijkt me meewarig aan: 'Ja maar, die is gesloten hoor.' Ik lach, gelukkig ben ik niet verdacht of schuldig volgens de wet; ik ga naar een feestje.

Esther van der Ham, de zeer actieve uitgeefster van Droomvallei Uitgeverij viert haar verjaardag vandaag, dat is al heel wat, maar vooral viert ze de presentatie van haar tweede roman, genaamd: CONTACT.
Voor deze roman heeft ze ondermeer onderzoek gedaan in de penintentiare inrichting in Almere. Het boek speelt grotendeels af in de gevangenis. Ik ben benieuwd naar het boek. 

Het is een gezellige middag waarbij meerdere auteurs aanwezig zijn. Leuk om te gokken wie wie is, de meesten heb ik op Facebook voorbij zien komen.
Leuk vooral ook om eindelijk Esther in het echt te ontmoeten. We hebben elkaar hiervoor nog nooit live, in levende lijve, gezien.  Ze is leuk, maar dat vermoede ik al. Ik heb respect voor deze vrouw die zoveel ballen in de lucht houdt. Hm, wat een lelijke uitdrukking en zo cliché ook, maar het is absoluut waar. Niet alleen is ze uitgeefster, ze schrijft zelf ook en wel in een sneltreinvaart. Ze heeft een bijzonder gezin waar ze ruim aandacht aan besteedt, en ze zet zich ook nog in voor sociale projecten. Met name voor kinderen in moeilijke situaties. Eén van die projecten is Happy Hippo. Deze stichting geeft een tas met mooie cadeautjes aan kinderen in een Safe House. Kinderen die huis en haard moeten verlaten door omstandigheden. Voor deze stichting maakte Esther samen met haar elfjarige zoon Renze (illustraties) een boekje rond superaap. Dit boekje wordt deze middag ook gepresenteerd en zelfs uitgedeeld onder de aanwezigen.

Deze middag geven enkele auteurs een workshop. Ik vind persoonlijk de ruimte te onrustig voor mijn inspiratieworkshop met de Meneer Humble- kaarten. Ik leer hiervan dat ik een rustig plekje nodig heb en niet midden in een drukke, wat chaotische omgeving de workshop kan geven. Om voor te lezen en mensen, jong en oud, aan het schrijven en tekenen te zetten, heb je een eigen sfeertje nodig. Geen probleem, volgende keer beter.

Al met al ben ik blij dat ik erbij ben, en het is ook erg leuk dat Esther alle auteurs een Drommvallei beker aanbiedt. Ik voel me trots om bij Droomvallei Uitgeverij te horen.




Geen opmerkingen: